مرحله 1: متغیرها را تعریف کنید

قبل از اینکه بتوانیم نقطه شکست را محاسبه کنیم، باید متغیرهایی را که در محاسبه استفاده می شوند، تعریف کنیم. این متغیرها عبارتند از:

    • مجموع هزینه های ثابت: هزینه هایی هستند که با سطح تولید یا فروش متفاوت نیستند، مانند اجاره، حقوق و بیمه.
    • هزینه های متغیر کل: هزینه هایی هستند که با سطح تولید یا فروش متفاوت هستند، مانند مواد اولیه، نیروی کار و هزینه های بازاریابی.

بازاریابی

  • متوسط ​​قیمت فروش (ASP): این قیمتی است که محصول یا خدمات با آن به فروش می رسد.
  • واحدهای فروخته شده: تعداد واحدهایی از محصول یا خدمات فروخته شده است.

مرحله 2: کل درآمد را محاسبه کنید

برای محاسبه درآمد کل، باید ASP را در تعداد واحدهای فروخته شده ضرب کنیم. فرمول کل درآمد به صورت زیر است:

کل درآمد = ASP x واحد فروخته شده

مرحله 3: مجموع هزینه ها را محاسبه کنید

برای محاسبه کل هزینه ها باید مجموع هزینه های ثابت و کل هزینه های متغیر را جمع کنیم. فرمول کل هزینه ها به صورت زیر است:

مجموع هزینه ها = مجموع هزینه های ثابت + مجموع هزینه های متغیر

مرحله 4: حاشیه مشارکت را محاسبه کنید

حاشیه مشارکت تفاوت بین درآمد کل و کل هزینه ها است. فرمول حاشیه مشارکت:

حاشیه مشارکت = کل درآمد - کل هزینه ها

مرحله 5: نقطه شکست را محاسبه کنید

برای محاسبه نقطه شکست، باید حاشیه مشارکت را برابر با صفر قرار دهیم و تعداد واحدهای فروخته شده را حل کنیم. فرمول نقطه شکست:

نقطه سربه سر = مجموع هزینه ها / حاشیه مشارکت

مرحله 6: داده ها را روی نمودار رسم کنید

هنگامی که نقطه شکست را محاسبه کردیم، می‌توانیم داده‌ها را روی یک نمودار رسم کنیم تا رابطه بین تعداد واحدهای فروخته شده و کل هزینه‌ها را تجسم کنیم. نمودار باید کل هزینه ها را در محور y و تعداد واحدهای فروخته شده در محور x را داشته باشد.

مرحله 7: نمودار را تفسیر کنید

هنگامی که داده ها را روی نمودار رسم کردیم، می توانیم نتایج را برای تعیین نقطه شکست تفسیر کنیم. نقطه شکست نقطه ای است که در آن کل هزینه ها و کل درآمد برابر است. این نقطه با تقاطع خط کل هزینه ها و محور افقی نشان داده می شود.

مرحله 8: سود را محاسبه کنید

برای محاسبه سود باید کل هزینه ها را از کل درآمد کم کنیم. فرمول سود این است:

سود = کل درآمد - کل هزینه ها

مرحله 9: حاشیه سود را محاسبه کنید

برای محاسبه حاشیه سود باید سود را بر کل درآمد تقسیم کنیم. فرمول حاشیه سود:

حاشیه سود = سود / کل درآمد

مرحله 10: از نقطه سربه سر برای تصمیم گیری استفاده کنید

اکنون که نقطه شکست را محاسبه کرده ایم، می توانیم از آن برای تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری، تولید و بازاریابی استفاده کنیم. به عنوان مثال، اگر بخواهیم حاشیه سود خود را افزایش دهیم، می توانیم قیمت محصول یا خدمات خود را افزایش دهیم تا حاشیه سود افزایش یابد.

37 نکته برای محاسبه نقطه سربه سر و رسم آن بر روی نمودار

در اینجا چند نکته اضافی برای محاسبه نقطه شکست و رسم آن بر روی یک نمودار وجود دارد:

  1. از یک ماشین حساب برای محاسبه نقطه شکست و حاشیه سود استفاده کنید.
  2. از یک صفحه گسترده برای رسم داده ها بر روی یک نمودار و برای انجام تجزیه و تحلیل حساسیت استفاده کنید.
  3. از یک ابزار نموداری برای ایجاد یک نمایش بصری از داده ها استفاده کنید.
  4. از یک ابزار مدلسازی مالی برای انجام تجزیه و تحلیل مالی و محاسبه نقطه شکست استفاده کنید.
  5. از داده های تاریخی برای تخمین نقطه سربه سر و حاشیه سود استفاده کنید.
  6. از تحقیقات بازار برای برآورد تقاضا برای محصول یا خدمات استفاده کنید.
  7. از شبیه سازی مونت کارلو برای تخمین نقطه شکست و حاشیه سود استفاده کنید.
  8. از تحلیل سناریو برای تخمین نقطه سربه سر و حاشیه سود در سناریوهای مختلف استفاده کنید.
  9. از تجزیه و تحلیل حساسیت برای تخمین نقطه شکست و حاشیه سود تحت مفروضات مختلف استفاده کنید.
  10. از شبیه سازی مونت کارلو برای تخمین نقطه شکست و حاشیه سود در سناریوهای مختلف استفاده کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...